Monday, October 15, 2007

Pin č.5 je lahůdkou nad jiné vybranou. Drtivá většina přístrojů má na tento pin vyvedeno po zapnutí rádia spínané napětí pro el.výsuvnou anténu (někdy se toto napětí používá také pro booster), škodovka na tento pin přivádí druhé trvalé napájení, což po přímém připojení přístroje může mít za následek zničení právě tohoto spínacího obvodu. Mi to zničilo 1.rádio (tatranku), naštěstí bylo staré, takže mne to moc neštvalo. Pak jsem koupil nové JVC a zapojil jsem to podle tohoto návodu. Zjišťoval jsem zapojení jiných rádií, mimo jiné i SONY a všechny přístroje se zapojují podle ISO. Škodovka je výjimkou. Taktéž pin vytáhnout z ISO a zaizolovat. Místo něj zasunout kabel s pinem od zesilovače antény (od válečku). Tuto tzv. aktivní anténu, nebo-li odborně řečeno anténa s předzesilovačem napájeným přímo ze signálního kabelu - tedy koaxiálu je nutné koupit v prodejnách Škoda (viděl jsem ji i v DATARTU) za 350 Kč. Škodovácké rádia jsou vybavené tzv. výhybkou, takže odpadá vodič pro napájení předzesilovače v pinu 5. Tuto výhybku však většina rádií nemá a nemá ji ani SONY, takže proto je třeba ji zapojit mezi rádio a originální svod od antény, což je výše zmiňovaný váleček. Napájecí vývod (Pin konektor) této výhybky se pak zasune na vývod autoádia do ISO - pin č.5, aby po zapnutí přístroje byl napájen i tento předzesilovač. V případě absence tohoto „válečku“ rádio ztrácí signál, šumí a málokdy je příjem ve stereo kvalitě.